Eventové doplňky a metody potisku – s jakými se setkáme nejčastěji?

U jakýchkoliv reklamních a propagačních materiálů, ať už se jedná o roll-up, PVC banner, slunečník, stan či nafukovací sloup, je velmi zásadní nejen kvalita zpracování, ale také kvalita potisku. Jakými metodami se eventové doplňky obvykle potiskují a jak vybrat vhodnou látku?
Volbu propagačního prostředku nikdy neberte na lehkou váhu – příhodně doplní a podpoří vaše reklamní sdělení. Tomu, jak postupovat při výběru různých eventových doplňků, jsme se už v minulosti věnovali. V tomto článku se podrobněji zaměříme na výběr látky a jednotlivé metody potisku.

Základem je kvalitní materiál
Látka, která tvoří opláštění stanu či potah sedacího pytle, musí být odolná a snadno omyvatelná, aby vám údržba pořízeného produktu nepřidávala starosti. Nejlepší jsou samozřejmě vodotěsné a ohnivzdorné látky, které plně odpovídají normě DIN 4102-B1. Dále je dobré klást důraz na odolnost vůči UV záření a mechanickému poškození či roztržení. Obzvlášť jestli se chystáte pořádat promo akci na velmi frekventovaném místě.
Za nás vám můžeme doporučit polyesterové látky – jejich odolnost vůči UV záření dosahuje stupně čtyři až pět.

Sublimační tisk a jeho výhody
Většinu našich produktů potiskujeme pomocí metody sublimačního tisku (od reklamních vlajek až po stany), který zajišťuje stoprocentní proniknutí barev a maximální sytost. Jedná se o špičkovou digitální technologii, která vám zaručí bezchybný výsledek. Na jakém principu vlastně funguje? Někdy se mu říká také tepelný tisk – motiv se natiskne na přenosový papír, odkud se poté přemístí na tkaninu, kde se tepelně zafixuje (pomocí tepelného lisu). Barva se nedrží pouze na povrchu látky, ale vmísí se do vláken. Umožňuje tisk na umělá i přírodní vlákna. Jeho největší výhody spočívají v jeho stálosti, vysoké kvalitě a odolnosti. Můžete vytisknout jednoduchý motiv i detailní fotografii, na jakkoliv velkou plochu a v libovolném barevném provedení.

Metoda solventního tisku
Další metodou, se kterou se u nás můžete setkat, je solventní potisk. U velkoformátového tisku se využívá nejčastěji. Používáme ho například u roll-upů a PVC bannerů. Dosahuje nejvyšší sytosti barev a opět je velmi odolný vůči klimatickým vlivům. Je vhodný i v případě náročných grafických designů. Pronikne přímo do materiálu (chemickou cestou) a je ideální zejména pro externí reklamy.

Správná příprava podkladů pro tiskárnu
Při přípravě grafiky se nespoléhejte na to, že barvy, které vidíte na monitoru svého počítače, budou úplně stejně vypadat také ve skutečnosti. Nechte si nejprve vytvořit vzorek tisku, abyste měli jistotu, že barvené provedení bude přesně takové, jak byste si přáli. Před samotným tiskem myslete na následující: barvy musí být převedeny do barevné škály CMYK, jinak hrozí nepřesné zpracování a texty musí být dodány v křivkách. Minimální rozlišení pro tisk je 100 dpi. Pokud si něčím nebudete jisti, nechte si od nás poradit.


Byl tento článek užitečný?

Ohodnoťte jej pomocí hvězd.

Průměrné hodnocení: 5/5. Počet hodnocení: 2