Jak vytvořit roll-up banner, kterého si každý všimne?

Jak vytvořit roll-up banner, kterého si každý všimne?

Mezi často využívané způsoby, jak se na veletrhu, festivalu nebo v obchodě zviditelnit, patří roll-up bannery. Správně provedený roll-up vám poslouží jako vítaný pomocník, kdežto ten nesprávně zpracovaný by vám mohl spíše uškodit. Jak vzbudit pozitivní dojem a vyhnout se zbytečným chybám? To se dočtete v našem článku.

Roll-up bannery se řadí k běžným propagačním a eventovým doplňkům. S jejich pomocí můžete propagovat konferenci, akční zboží, zajímavou výstavu a další události. Jsou snadno přenosné, nezaberou mnoho místa a mohou fungovat jako dlouhodobá i krátkodobá reklama. V obchodních domech na ně narazíte na každém rohu. Jak ale vytvořit roll-up, který opravdu splní svůj účel?

Velikost i provedení hrají důležitou roli

Jaké jsou výhody roll-up banneru? Nejen, že ho snadno srolujete a zase zabalíte, navíc ho můžete vystavit téměř všude. Díky tomu budete častěji na očích a pravděpodobnost, že vzbudíte zájem lidí, se zvýší. Proč se spoléhat jen na letáky, když to jde ještě jinak? Roll-up vám může zajistit více pozornosti a tím pádem i více potenciálních zákazníků.

Primárně by měl sloužit k prezentaci vás a vaší firmy nebo produktu. Nejdříve musíte upoutat – s tím vám pomůže zajímavý a kvalitní obrázek a nevšední provedení. Vtipné a originální reklamy si lidé spíše zapamatují. Roll-up musí mít pevnou konstrukci, nesmí působit zastarale a musí být dostatečně velký, aby byl už z dálky dobře vidět – standardně se využívá formát 200 cm na výšku a 100 cm na šířku. Elegantní design, zajímavé barvy a firemní logo ale nestačí.

Nepodceňte výpovědní hodnotu

Častým problémem roll-upů je to, že nemluví k věci. Vychrlí na vás spoustu informací, ale na to zásadní zapomenou upozornit. Výsledek je ten, že před sebou vidíte jen moře chaotických čísel a slov bez podstatného sdělení. Možná, že vás podobný roll-up na pohled zaujme svou neotřelostí, ale dlouho se dívat nevydržíte – když se do určitě doby nedozvíte to, co potřebujete vědět, prostě to vzdáte. A stejně to vnímá většina lidí, tedy i vašich potenciálních klientů. Neudělejte stejnou chybu – místo, abyste se do pár řádků snažili vtěsnat celou svou historii a všechny benefity, vypíchněte jen to hlavní.

Musí být jasné, co konkrétně chcete prezentovat – firmu nebo produkt? Pokud půjde o produkt, ukažte, jak tento produkt vypadá, čím je výjimečný a kde se dá sehnat. Klidně i vtipným způsobem, ale tyto informace musí zaznít. Jestli se chystáte představit světu svou firmu, tak řekněte, co děláte a v čem jste jiní než ostatní – ještě lepší bude, když tyto dvě věci spojíte do jednoho bodu. A nezapomeňte přidat telefonní číslo nebo odkaz na váš web – obojí musí být jasně viditelné.

Nemá smysl zacházet do zbytečných podrobností. Na roll-up dejte jen to, co si lidé budou schopni přečíst z dálky. Další informace můžete uvést v doplňujícím letáku nebo brožuře.

Čitelnost a výběr barev

Když už máte všechny relevantní informace připravené, dbejte na to, aby byly zřetelné a dobře čitelné. Barvy volte obezřetně. Příliš jasné barvy můžou čitelnost ztížit, to samé platí i pro nedostatečný kontrast nebo text umístěný na příliš výrazném obrázku.

Nejlépe uděláte, když tvorbu roll-upu necháte na profesionálech. Tyto reklamní nosiče vyrábí například společnost MITKO. Jejich roll-upy vynikají skvělým technickým provedením, odolností a jejich vzhled splní i ty nejvyšší nároky – metoda sublimačního potisku vám umožní zvolit také náročnější design.


Byl tento článek užitečný?

Ohodnoťte jej pomocí hvězd.

Průměrné hodnocení: 5/5. Počet hodnocení: 7