Znalosti a rozpočet

Nůžkový stan je velice specifickým reklamním nosičem. Je možné potisknout potah na celé jeho ploše, je možné exponovat grafiku pouze na jeho jednotlivých částech. V první řadě klademe důraz na vizuální stránku, dále pak velice často věnujeme pozornost také nákladům spojeným s nákupem stanu. Menší rozpočet vůbec nemusí znamenat, že bude reklama skromnější. Musíme ovšem mít k dispozici informace o tom, jak nejvhodněji grafiku umístit tak, aby splňovala svou reklamní funkci. Musí být viditelná zblízka, ale také z větší vzdálenosti. Proto na různé části stanu umisťujeme různé druhy grafiky či informací.

Střecha

Plní funkci nejen ochrannou, ale také přitahuje pohledy, umístíme-li na ní např. logo. Ovšem velká část střechy je pro návštěvníky velmi málo viditelná, zejména pro ty procházející těsně kolem stanu. Prověšení střechy pod jeho vlastní vahou způsobuje, že čím blíže ke stěně, tím více je střecha rovná. Není tedy vhodné umisťovat drobné prvky nebo nápisy v jeho spodní části. Budou viditelné až v určité vzdálenosti od stanu.

Střešní límce

Jsou nedílnou součástí střechy, ovšem jsou dokonale viditelné i pro návštěvníky procházející přímo kolem stanu, jelikož jsou svislé. Límce můžeme přirovnat k poličkám na úrovni očí v supermarketu. Umisťuje se do nich zboží nejvyšší hodnoty, čímž podvědomě vybízejí k nákupu. K límcům jsou připojeny stěny. Exponovaná grafika zůstává nad úrovní hlavy návštěvníků a těsně nad úrovní zraku. Výška límců umožňuje umístit na ně nejen loga či názvy, ale také krátká reklamní hesla nebo jiné informace o majiteli stánku, např. webové stránky. Omezením pak jsou prošívání, která mj. slouží k upevňování potahu ke konstrukci. Grafika, loga či nápisy nevypadají hezky, když jsou přerušeny prošíváním, což často odvádí pozornost od reklamního sdělení.

Boční stěny

Jinou roli hrají potisky pod límci, na stěnách stanu. Velká plocha přináší projektantům velkou kreativní svobodu. Pozadím pro grafiku mohou být fotografie výrobků, osob nebo i krajiny. Obsah reklamy je možné rozvinout ? umístit zde více informací o nabídce a produktech ? zájemci si je mohou prohlédnout zblízka.

Barvy

Při navrhování reklamního stánku s potiskem musíme pamatovat na specifika sublimačního tisku. Provádí se na bílé látce, jejíž barva se na nepotištěné straně nemění. Chceme-li mít své logo na vnitřní straně stěny, uvnitř stanu, musíme přemýšlet o oboustranném potisku ? pak můžeme zvolit i jinou barvu než bílou a dokonce i na ní umístit grafiku.

Kam nejlépe umístit informace

Na střeše umisťujeme grafiku, která nás přesně vystihuje. Může to být logo, ikona nebo nápis odkazující na obor, který prezentujeme, nebo je charakteristický pro naší firmu. Podobné to je s límcem, ale na něm se nám prostor zužuje z horní a spodní strany, tudíž ne vše se sem vejde (zejména svislé značky), i když je to nejlepší místo na nůžkovém stanu pro umístění názvu nebo reklamního hesla. Takové omezení si můžeme kompenzovat při navrhování stěn. Velká plocha skýtá široké pole působnosti pro návrháře. Potištěné stěny je možné si prohlížet zblízka, takže kvalita fotografií a grafiky by měla splňovat nepřísnější požadavky.

Vhodná expozice

Není možné navrhnout potisk stanu tak, aby byl vždy viditelný z každé strany. Na jedné akci můžeme mít sousedy, kteří zastíní část stanu, a bude viditelný pouze zepředu, zatímco jinde bude stan viditelný ze všech stran, včetně jeho zadní části.

Pamatujme rovněž na to, že stan si lidé obvykle neprohlížejí jen z jedné strany. Často návštěvníci vidí najednou dvě stěny nebo čtvrtiny střechy, na nichž je možné umístit dvě různé informace. Ale je možné je spojit s vhodnou grafikou, která přechází z jedné stěny na druhou, čímž vytváří ucelenou, jednotnou reklamu, kterou můžeme prodloužit třeba reklamními vlajkami nebo jinými doplňky.

Podpora

Potřebujete-li pomoci s návrhem stanu, napište nám na adresu obchod@mitkoforevents.cz. Velice rádi Vám poradíme a odpovíme na Vaše otázky.


Byl tento článek užitečný?

Ohodnoťte jej pomocí hvězd.

Průměrné hodnocení: 3.7/5. Počet hodnocení: 3